Kde

KDE to przyjazne środowisko graficzne, Przejżyste,łatwe w obsłudze. W KDE używamy bardzo rozbudowanego menu, możemy tworzyć skróty na pulpicie w postaci ikon, daje duże możliwości konfiguracji. Środowisko KDE zostało napisane i jest zarządzane przez Zespół KDE - grupę programistów z całego świata, zajmujących się rozwojem bezpłatnego oprogramowania (Free Software).
Kod źródłowy KDE nie jest kontrolowany przez żadną grupę, firmę ani organizację i każdy może dołączyć się do projektu.
Żeby przybliżyć troche jak ono wygląda dam troche screenów.
Tak wygląda pulpit w KDE.

kde.jpg

Menu można edytować, ale tak wygląda standardowo.

kde1.jpg

Żeby skonfigurować część KDE nalezy nacisnąć na nią prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Konfiguruj".
Możemy stawiać tapety pulpitów olreślać ich ilość, wszystko w menu "konfiguruj pulpit".

kde2.jpg

W tym oknie możemy wybrać tło pulpitu, wybierając obrazek ze standardowych zdjęć lub załadować własne klikając na ikonkę katalogu.kde3.jpg W zakładkach z lewej strony można określić ilość pulpitów otwierając zakładkę "Wiele pulpitów". Jest to przydatne kiedy używamy dużej ilości okienek naraz.
Powodzenia w odkrywaniu KDE.
Żeby zmienić tryb graficzny trzeba sie wylogować, w oknie które się pojawi wybrać "Typ sesji"i zalogować ponownie.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.