Instalacja Linuksa (S.uS.E 10.1)

Żeby zainstalować na naszym komputerze linuksa potrzebujemy 3.5GB wolnego miejsca na dysku. Ale zanim rozpoczniemy instalację przygotujmy sobie rozruchkomputera z płyty DVD. Należy ustawić w BIOS-ieopcje uruchamiania. Podczas startu komputera wciskamy klawisz 'F2' lub 'DEL'. W menu 'BOOT' lub 'Advanced BIOS Features' wybieramy zakładkę 'First BOOT Device' i ustawiamy na CDROM. Wychodzimy z BIOS-u zapisując zmiany. Uruchamiamy komputer i wkładamy płytkę instalacyjną. Po chwili uruchamia się instalator systemu.

suse-install.jpg

Możemy wybrać z listy dostępnych język instalacji. Przechodzimy DALEJ.
Akceptujemy umowę licencyjną, po czym program przystępuje do analizy komputera. System prosi o wybranie środowiska graficznego. Możemy wybierać KDE lub GNOME.

suse-install1.jpg

System podsumowuje instalację, Teara możemy wybrać pakiety które chcemy zainstalować. Klikamy na 'OPROGRAMOWANIE'
Możemy wybierać kategorie oprogramowania, które mają być zainstalowane.Klikamy na AKCEPTUJ.

suse-install2.jpg
suse-install3.jpg

Przechodzimy dalej. System rozpoczyna instalację pakietów.

suse-install4.jpg
suse-install5.jpg
suse-install6.jpg
suse-install7.jpg
suse-install8.jpg
suse-install9.jpg
suse-install10.jpg
suse-install11.jpg
suse-install12.jpg
suse-install13.jpg
suse-install14.jpg
suse-install15.jpg

Po zainstalowaniu pakietów system przechodzi do konfiguracji. Wybieramy domyślną nazwę hosta, klikamy na DALEJ. W tym oknie wpisujemy hasło administratora (roota) będzie ono nam później potrzebne więc warto wpisać takie które łatwo zapamiętać. Przechodzimy DALEJ. System konfiguruje optymalnie sieć. Wybieramy domyślne ustaiwienia, klikamy na DALEJ. Instalator zapisuje zmiany. W następnym oknie instalator pyta czy chcemy zaaktualizować nasz system. Klikamy na DALEJ. W tym oknie wpisujemy nazwę użytkownika i jego hasło. Klikamy na DALEJ. System porządkuje dane na dysku, póżniej wyświetla informacje o wydaniu, ostatecznie konfiguruje sprzęt i kończy instalację.

System jest już gotowy do użycia.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.